AN ANALYSIS OF ENGLISH USED IN PROMOTING FASHION IN SOCIAL MEDIA

ANALISIS PENGGUNAAN BAHASA INGGRIS PADA PROMOSI BUSANA DI MEDIA SOSIAL

Authors

  • Desi Andriani UPI YPTK Padang
  • Dwi Megista Putri

DOI:

https://doi.org/10.22216/kata.v5i1.74

Keywords:

Social Media, Fashion, English

Abstract

This research is conducted to know the use of English in promoting fashion in social media. In social media, there are many people who promoting their fashion to sell. They sometimes use English to promote in order to attract readers’ attention to buy. The aim of the research is to know how the meaning and word order of the English used in promoting fashion. This research is descriptive research. The data of the research are taken from instagram. The results of the research shows that the English used in promoting fashion is not correct and does not follow the correct word order and grammar.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Andriani, Desi, and V. S. (2019). An Analysis of Students’ Mastery of Vocabulary. ELT-Lectura, 6(2), 169–176.

Andriani, D., & Sriwahyuningsih, V. (2020). STUDENT’ S PROBLEM IN VOCABULARY MASTERY AT ENGLISH DEPARTMENT OF UPI YPTK PADANG. Proceeding IAIN Batusangkar, 1(3), 57–62.

Astrid, A. (2011). Pembelajaran Tata Bahasa Inggris secara Komunikatif dengan penyajian induktif dan pengintegrasian keterampilan berbahasa: studi kasus di kelas Bahasa Inggris I di IAIN Raden Fatah Palembang. Ta’dib: Journal of Islamic Education (Jurnal Pendidikan Islam), XVI(2), 175–208.

Efendi, E., Sofyan, A., Sariono, A., Sastra Indonesia, J., Sastra, F., Jember, U., Kalimantan, J., Bumi, K., Boto, T., & 68121, J. (2015). Analisis Komponen Makna Kata yang Bermakna Dasar Memukul dalam Bahasa Madura Dialek Pamekasan. Publika Budaya, 1(1), 1–14. http://repository.unej.ac.id/bitstream/handle/123456789/70880/ELVAN EFENDI.pdf?sequence=1

Fetrianggi, R., Mutiaz, I. R., & Widiawati, D. (2017). Analisis Elemen Visual Pada Promosi Busana Muslimah di Instagram (Studi Kasus Merek Hijab Juniper Lane, Zaha, dan Zysku Xena di Bandung). Madania: Jurnal Kajian Keislaman, 21(1), 89. https://doi.org/10.29300/madania.v21i1.230

Heriyanti, R. (2013). Bahasa Inggris dalam Iklan Busana Muslimah pada Majalah Aulia. Komunika, 7(2). https://scholar.google.co.id/scholar?q=related:zD5tehbOemUJ:scholar.google.com/&scioq=Heriyanti,+R.+(2013).+Bahasa+Inggris+dalam+Iklan+Busana+Muslimah+pada+Majalah+Aulia.+7(2).&hl=id&as_sdt=0,5

Isyam, A., & Zainil, Y. (2010). Meningkatkan Kemampuan ‘Grammar’ Mahasiswa Jurusan Bahasa Inggris Fbs Unp Secara Lisan Dan Tulisan. Lingua Didaktika: Jurnal Bahasa Dan Pembelajaran Bahasa, 4(1), 1. https://doi.org/10.24036/ld.v4i1.7389

Latifah, C., Rohmadi, M., & Suryanto, E. (2016). Penggunaan Diksi dalam Karangan Berita Siswa Sekolah Menengah Pertama. Basastra Jurnal Penelitian Bahasa, Sastra Indonesia, Dan Pengajarannya, 4(1), 84–101.

Mijianti, Y. (2018). Penyempurnaan Ejaan Bahasa Indonesia. BELAJAR BAHASA: Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 3(1), 113–126. https://doi.org/10.32528/bb.v3i1.1114

Sarastuti, D. (2017). Strategi Komunikasi Pemasaran Online Produk Busana Muslim Queenova. Visi Komunikasi, 16(01), 71–90. www.queenova.com,

Yet, S. (2013). ANALISIS EFEKTIVITAS IKLAN TV SIRUP MARKISA DENGAN PENDEKATAN EPIC MODEL PT . MAJUJAYA POHON PINANG PADA KONSUMEN SWALAYAN MACAM YAOHAN MERAK JINGGA MEDAN Sian Yet Paham Ginting. Modernisasi, 9(1), 16–32.

Yudi Farola Bram. (2005). ANALISIS EFEKTIVITAS IKLAN SEBAGAI SALAH SATU STRATEGI PEMASARAN PERUSAHAAN PERCETAKAN DAN PENERBITAN PT RAMBANG DENGAN MENGGUNAKAN METODE EPIC MODEL. Jurnal Manajemen & Bisnis Sriwijaya, 3(6), 1–23.

Downloads

Published

2021-05-31